Cook's Cookbook: Jak wyróżnić się w pisemnej komunikacji?
Jaka jest pierwsza rzecz, którą robisz, gdy przychodzisz do pracy? Prawdopodobnie przeglądasz swoją skrzynkę odbiorczą przy porannej kawie i w kółko natrafiasz na te same zwroty. Rzadko kiedy zaskoczy Cię coś oryginalnego. Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak wyróżnić się w swojej komunikacji pisemnej, aby ludzie Cię zapamiętali? Jeśli piszesz e-maile po angielsku, mamy dla Ciebie kilka podpowiedzi.
Zacznij oryginalnie
Adresowanie wiadomości już na wstępie nadaje ton, w jakim Twoja wiadomość zostanie odebrana. Przykładowo TO WHOM IT MAY CONCERN budzi podejrzenie, że jest to wiadomość, która w ogóle Cię nie dotyczy. Najprawdopodobniej będzie to nowe ogłoszenie z działu kadr. I odwrotnie, HELLO EVERYONE wskazuje, że wiadomość dotyczy wszystkich. Przyjazny ton sugeruje natomiast, że dział HR prawdopodobnie planuje atrakcyjne wyjście integracyjne. DEAR COLLEAGUES, jeśli chcecie wysyłać zabawne e-maile, mamy dla Was kilka propozycji rozpoczęcia wiadomości:
- Dear Fellow Warriors,
- Hello Innovators,
- Dear Visionaries,
- Hi Trendsetters,
- Dear Problem Solvers,
- Hello Game Changers,
- Dear Stars of Success,
- Hi Creative Thinkers,
- Hello Tech Wizards,
- Hey Sales Superstars.
Na koniec przekaż pozytywne emocje
BEST REGARDS to standardowa formuła na końcu każdego służbowego e-maila. Wypróbuj bardziej kreatywne podejście i sprawdź zwroty, które dla Ciebie przygotowaliśmy. Jesteśmy przekonani, że ich stosowanie sprawi radość nie tylko Tobie, ale i Twoim współpracownikom:
- Keep rocking it!
- Sending good vibes your way!
- Stay fabulous and keep slaying those goals!
- Stay awesome and stay in touch!
- Sending virtual high-fives your way!
- Wishing you boundless creativity!
- Cheers to your achievements!
- With excitement for what's ahead
- Until our next chat, keep dreaming big!
- Cheers to your incredible journey ahead!
Powodzenia :)