Cook's Cookbook: Jak wyróżnić się w pisemnej komunikacji?

Jaka jest pierwsza rzecz, którą robisz, gdy przychodzisz do pracy? Prawdopodobnie przeglądasz swoją skrzynkę odbiorczą przy porannej kawie i w kółko natrafiasz na te same zwroty. Rzadko kiedy zaskoczy Cię coś oryginalnego. Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak wyróżnić się w swojej komunikacji pisemnej, aby ludzie Cię zapamiętali? Jeśli piszesz e-maile po angielsku, mamy dla Ciebie kilka podpowiedzi.

 

Zacznij oryginalnie

Adresowanie wiadomości już na wstępie nadaje ton, w jakim Twoja wiadomość zostanie odebrana. Przykładowo TO WHOM IT MAY CONCERN budzi podejrzenie, że jest to wiadomość, która w ogóle Cię nie dotyczy. Najprawdopodobniej będzie to nowe ogłoszenie z działu kadr. I odwrotnie, HELLO EVERYONE wskazuje, że wiadomość dotyczy wszystkich. Przyjazny ton sugeruje natomiast, że dział HR prawdopodobnie planuje atrakcyjne wyjście integracyjne. DEAR COLLEAGUES, jeśli chcecie wysyłać zabawne e-maile, mamy dla Was kilka propozycji rozpoczęcia wiadomości:

  • Dear Fellow Warriors,
  • Hello Innovators,
  • Dear Visionaries,
  • Hi Trendsetters,
  • Dear Problem Solvers,
  • Hello Game Changers,
  • Dear Stars of Success,
  • Hi Creative Thinkers,
  • Hello Tech Wizards,
  • Hey Sales Superstars.

 

Na koniec przekaż pozytywne emocje

BEST REGARDS to standardowa formuła na końcu każdego służbowego e-maila. Wypróbuj bardziej kreatywne podejście i sprawdź zwroty, które dla Ciebie przygotowaliśmy. Jesteśmy przekonani, że ich stosowanie sprawi radość nie tylko Tobie, ale i Twoim współpracownikom:

  • Keep rocking it!
  • Sending good vibes your way!
  • Stay fabulous and keep slaying those goals!
  • Stay awesome and stay in touch!
  • Sending virtual high-fives your way!
  • Wishing you boundless creativity!
  • Cheers to your achievements!
  • With excitement for what's ahead
  • Until our next chat, keep dreaming big!
  • Cheers to your incredible journey ahead!

Powodzenia :)