Cook's Cookbook: Jak wyróżnić się w pisemnej komunikacji?

Jaka jest pierwsza rzecz, którą robisz, gdy przychodzisz do pracy? Prawdopodobnie przeglądasz swoją skrzynkę odbiorczą przy porannej kawie i w kółko natrafiasz na te same zwroty. Rzadko kiedy zaskoczy Cię coś oryginalnego. Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak wyróżnić się w swojej komunikacji pisemnej, aby ludzie Cię zapamiętali? Jeśli piszesz e-maile po angielsku, mamy dla Ciebie kilka podpowiedzi.

 

Zacznij oryginalnie

Adresowanie wiadomości już na wstępie nadaje ton, w jakim Twoja wiadomość zostanie odebrana. Przykładowo TO WHOM IT MAY CONCERN budzi podejrzenie, że jest to wiadomość, która w ogóle Cię nie dotyczy. Najprawdopodobniej będzie to nowe ogłoszenie z działu kadr. I odwrotnie, HELLO EVERYONE wskazuje, że wiadomość dotyczy wszystkich. Przyjazny ton sugeruje natomiast, że dział HR prawdopodobnie planuje atrakcyjne wyjście integracyjne. DEAR COLLEAGUES, jeśli chcecie wysyłać zabawne e-maile, mamy dla Was kilka propozycji rozpoczęcia wiadomości:

Dear Fellow Warriors,

Hello Innovators,

Dear Visionaries,

Hi Trendsetters,

Dear Problem Solvers,

Hello Game Changers,

Dear Stars of Success,

Hi Creative Thinkers,

Hello Tech Wizards,

Hey Sales Superstars.

 

Na koniec przekaż pozytywne emocje

BEST REGARDS to standardowa formuła na końcu każdego służbowego e-maila. Wypróbuj bardziej kreatywne podejście i sprawdź zwroty, które dla Ciebie przygotowaliśmy. Jesteśmy przekonani, że ich stosowanie sprawi radość nie tylko Tobie, ale i Twoim współpracownikom:

Keep rocking it!

Sending good vibes your way!

Stay fabulous and keep slaying those goals!

Stay awesome and stay in touch!

Sending virtual high-fives your way!

Wishing you boundless creativity!

Cheers to your achievements!

With excitement for what's ahead

Until our next chat, keep dreaming big!

Cheers to your incredible journey ahead!

Powodzenia :)