Języki na etacie: Jak szkolenia językowe przyciągają i zatrzymują talenty?

W obecnych czasach rynek pracy jest niezwykle konkurencyjny, a oczekiwania pracowników ciągle rosną. Atrakcyjne wynagrodzenie już nie wystarcza, aby przyciągnąć największe talenty. Konieczne jest zapewnienie szerokiego zakresu korzyści dodatkowych. Wprowadzenie kursów językowych do pakietu benefitów pracowniczych może okazać się korzystnym rozwiązaniem nie tylko z punktu widzenia pracowników, ale i samych firm.

 

Pracownicy oczekują benefitów

Wyniki badania „Ranking benefitów 2022”, przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Enter The Code, nie pozostawiają złudzeń - 75% osób poszukujących pracy zwraca uwagę na obecność benefitów w ofertach pracy, a dla 50% z nich benefity stanowią kluczowy dodatek do wynagrodzenia. Co ciekawe, 40% badanych osób byłoby gotowych rozważyć zmianę pracy wyłącznie ze względu na atrakcyjne benefity, a w przypadku propozycji z podobnym wynagrodzeniem nawet 66%!

 

Zyskuje pracownik, zyskuje pracodawca

Jednym z najbardziej atrakcyjnych w oczach pracowników benefitów, jakie może zaoferować pracodawca, jest możliwość nauki języków obcych. Dlaczego? Ponieważ jest to inwestycja w ich osobisty rozwój. Poszerzanie umiejętności językowych otwiera przed nimi nowe perspektywy zarówno zawodowe, jak i osobiste.

Z kolei pracodawca, który dba o rozwój pracowników, może skutecznie wpłynąć na zwiększenie zaangażowania i lojalności całych zespołów wobec firmy. Pracownicy, którzy czują wsparcie, są mniej skłonni do zmiany pracy. Benefity mają także ogromne znaczenie w procesie rekrutacji. W sytuacji, gdy oferta pracy ma podobne wynagrodzenie, to właśnie dodatkowe korzyści mogą przeważyć szalę na korzyść danego pracodawcy.

 

Zyskuje cała firma

Podniesienie kompetencji językowych pracowników przynosi również mniej oczywiste efekty. Na przykład przekłada się na lepszą komunikację z klientami i partnerami biznesowymi na całym świecie, co może przyczynić się do ekspansji na nowe rynki i zwiększenia sprzedaży. Otwiera również firmę na pozyskiwanie talentów spoza lokalnego rynku i budowanie międzynarodowych zespołów, a różnorodność międzynarodowa może stymulować innowacje i kreatywność w firmie.

Podsumowując, inwestowanie w szkolenia językowe przyczynia się zarówno do budowy prestiżu firmy, jak i zwiększenia satysfakcji pracowników. To działanie, które buduje więź i zaangażowanie między pracownikami a firmą oraz pomaga zatrzymać prawdziwe talenty. Oferowanie tego rodzaju benefitów jest nie tylko korzystne dla obu stron, ale również niezbędne w dzisiejszym konkurencyjnym świecie biznesu.